Inici      Qui som     Agenda d'activitats     Noticiari     Bústia de suggeriments    Fes-te soci
Població actual d’óssos al Pirineu

Informacions dels óssos: localitzacions

Fitxa tècnica de l’ós bru

Aspectes generals de la conservació de l’ós bru del Pirineu

Reintroducció de l’ós bru al Trentino (Alps italians)
Arbre genealògic dels óssos del Pirineu Central a l’any 2000

L’ós bru a Europa

Links de l’ós

PROGRAMA DE CONSERVACIÓ DEL PIRINEU - L'ós bru dels Pirineus
Informacions dels óssos dels Pirineus
  2007

Novembre 2006

Nucli occidental:
Rastre d’ós a Laruns, Etsaut i Borce.

Nucli central:
El 7 de novembre l’óssa Sarousse va ser capturada al municipi de Camarade i va ser alliberada al municipi de Marignac (prop de Bausén a la Val d’Aran). Se li va col·locar un nou collar emissor.

Detectats l’ós Balou i l’óssa Hvala al nord de la Val d’Aran. Les seves localitzacions eren molt properes o coincidents.

Octubre 2006

Nucli occidental:
Rastre d’ós a Accous
Observació de l’óssa Franska a Salles. Trobats rastres de Franska a St. Pé de Bigorre.

Nucli central:
Trobats rastres a Couflens, Seix,

Observació d’un ós al municipi de Vielha-Mijaran. Probablement es tracta de l’ós Balou, ja que les dades telemètriques el situen en aquest municipi.

Setembre 2006

Nucli occidental:
Trobats rastres d’ós a Borce, Accous, Etsaut i Urdos.

Nucli central:
El 20 de setembre s’ha observat una femella acompanyada d’un cadell de l’any al municipi d’Alt Àneu. Aquesta és la única reproducció verificada aquest any 2006. 

Sarousse ha estat localitzada a Aspet, Izaut i Sengouagnet, on ha perdut el collar emissor.

Trobats rastres a Melles, Boutx, Couflens, Seix, i Oust.

Nucli oriental:
Trobats rastres a Orlu i Formigueres.

Agost 2006

Nucli occidental:
Trobats rastres d’ós a Borce, Etsaut i Urdos.

Trobats rastres de Franska als municipis de Salles i Arrens Marsous.

Nucli central:
El cinquè dels 5 óssos previstos per reintroduir al Pirineu, ha estat alliberat el 22 d’agost al municipi d’Arbas. Aquest femella d’ós de 112 kilos i 7 anys, s’ha anomenat Sarousse. Va ser capturada amb una xeringa hipodèrmica disparada per un fusell a Jelen (Eslovènia).

Observació el 9 d’agost de l’óssa Paloma a Gouaux de Luchon  (prop de Bagneres de Luchon). El 26 es va trobar el seu cadàver al municipi de Loudenvielle, a l’oest de Bagneres de Luchon. L’anàlisi del cos ha determinat que la causa de la mort va ser una forta caiguda. 

El 15 d’agost va ser observada una femella d’ós amb un cadell nascut al 2005 prop del poble d’Aneto i Montanui . La troballa la va fer un ramader que anava a vigilar el seu ramat. Els óssos no van atacar el ramat.

Trobats rastres d’ós a Fos, Melles, Couflens i Seix.

Nucli oriental:
Observació d’un ós a Aston i Luzenac. Trobats rastres d’ós a Siguer, Orlu, Merens, Formigueres i Mijanes.

Juliol 2006

Nucli occidental:
Trobats pèls d’ós a Aydius i esgarrapades a Etsaut.

Observació de l’óssa Franska al municipi de Salles (sud de Lourdes). Trobats rastres de Franska als municipis de Segus i Arrens Marsous.

Nucli central:
Rastres d’ós a Melles, Bethmale, i Bordes sur Lez.

El 24 va ser detectada l’óssa Paloma a San Juan de Plan.

Detectada l’óssa Hvala i l’ós Balou al nord-oest de la Val d’Aran.

Nucli oriental:
Observació d’un ós a Orlu i Siguer. Merens. Trobats rastres Merens i Mijanes.

Trobat rastre d’un ós a Canillo (Andorra).

 

Juny 2006

Nucli occidental:
Observat un ós al municipi a Accous. Rastres a Borce, Etsaut i Laruns.

Observació de l’óssa Franska a Lourdes. Trobats rastres de Franska als municipis de Segus i Salles.

Rastre d’un ós s Ansó (Osca)

Nucli central:
El quart tercer dels 5 óssos previstos per reintroduir al Pirineu, ha estat alliberat el 2 de juny al municipi d’Arbas. Aquest mascle d’ós de 88 kilos i 4 anys, s’ha anomenat Balou. Va ser capturada amb una xeringa hipodèrmica disparada per un fusell a Jelen (Eslovènia).

Observació de l’óssa Paloma a Saint Mamet. Rastres d’ós a Melles, Boutx i Luchon

Trobats rastres d’ós a Sentein, Couflens i Bethmale

Detectada l’óssa Hvala al nord-oest de la Val d’Aran.

Nucli oriental:
Observació d’un ós a Merens. Trobats rastres a Auzat i Ascou.

Maig 2006

Nucli occidental:
Observat un ós al municipi d’Etsaut. Rastres a Borce, Urdos i Bielle.

Observada l’óssa Franska a Bagneres de Bigorre el 26 de maig.

Rastres d’ós als municipis navarresos d’Uztarroz i Isaba.

Nucli central:
El tercer dels 5 óssos previstos per reintroduir al Pirineu, ha estat alliberat el 17 de maig al municipi d’Arbas. L’óssa, de 100 kilos i 5 anys, s’ha anomenat Hvala (significa “Gràcies” en eslovè). Va ser capturada amb una xeringa hipodèrmica disparada per un fusell a Jelen (Eslovènia). El 25 de maig va ser observada al nord de la Val d’Aran.

Observació de l’óssa Paloma a Marignac

Trobat rastre a Alt Àneu (Pallars Sobirà).

Nucli oriental:
Observació d’un ós a Larcat. Trobats rastres a Miglos, Ascou, Merens i Tignac.

Trobat rastre d’un ós a Canillo (Andorra)

 

Abril 2006

Nucli occidental:
Trobats rastres d’ós als municipis de etsaut, Sette-Eygun, Laruns i Urdos.

El rastre de l’ós petit correspon al cadell de l’óssa Cannelle morta per un caçador el passat 1 de novembre. Aquest fet és una gran notícia ja que demostra que l’osset ha aconseguit sobreviure tot sol al seu primer hivern. Aquest osset és un mascle i el seu pare és l’ós Nere.

Nucli central:
El primer dels 5 óssos previstos per reintroduir al Pirineu, ha estat alliberat el 25 d’abril al municipi de Burgalays (prop de Bausen a la Val d’Aran). L’óssa, de 83 kilos i 4 anys, s’ha anomenat Paloma. Va ser capturada amb una xeringa hipodèrmica disparada per un fusell a Jelen (Eslovènia).

El segon dels 5 óssos, ha estat alliberat el 28 d’abril al municipi de Bagnères de Bigorre.  L’óssa, de 110 kilos i 6 anys, s’ha anomenat Franska. Va ser capturada a Medved (Eslovènia).

Trobat rastre d’ós a Seix (nord d’Esterri d‘Àneu).

Nucli oriental:
Trobats rastres d’ós als municipis de Miglos, Siguer, Luzenac, Merens i Aston.

Març 2006

Nucli occidental:
Trobats rastres d’un ós a Laruns (França). També es troben rastres als municipis de Garde i Isaba (Navarra).

Observat un ós a Sallent de Gállego (Osca).

Nucli central:
Trobades petjades d’ós al municipi de Soriguera (Pallars Sobirà)

  2007
< Inici Fitxa tècnica de l'ós bru >

web allotjat a:

© DEPANA - Sant Salvador 97, 08024 BCN
Tel. 932 104 679 - Fax 932 850 426 - info@depana.org